Thomas De Clerck

Welkom!

Ik ben Thomas De Clerck en zet mij samen met de andere leerlingen van onze projectgroep in voor Broederlijk Delen.

Zoals u hierboven misschien al kunnen lezen hebt heb ik een tweelingzus die zich ook voor ons project inzet.
Net als haar ben ik dus 18 jaar en afkomstig uit Torhout.
De dingen waar ik veel waarde aan hecht in mijn leven zijn: natuur, kunst en cultuur, sport en muziek.
In de natuur kan ik altijd tot rust komen, daarom vind ik ook dat er een groot respect voor onze aarde nodig is. Ik hou ervan om creatief bezig te zijn en ben ook steeds geboeid door andere culturen, vormen van samenleving, landen, reizen en het gedrag van de mens. Een gezonde geest en lichaam zijn voor mij erg belangrijk. Daarom verzet ik altijd graag even mijn zinnen wanneer ik frisbee, longboard of muurklim. Zonder muziek kan ik niet leven! Deze microbe heb ik via mijn vader overgekregen en net als hem ben ik dan ook een fervent platenverzamelaar.

In mijn secundaire schoolloopbaan heb ik Humane Wetenschappen gevolgd.
Dit was altijd de enige richting geweest waar ik mezelf in kon vinden, daarom zit ik nu in het Sociaal Werk ook in een daarbij aansluitende richting.

Onze samenleving heeft volgens mij een groot probleem: Het individualisme en eigenbelang wint steeds meer zielen. Terwijl de solidariteit en zich inzetten voor een ander juist hetgeen is waar onze generatie zich voor moet inzetten.
We moeten proberen te breken met de 'race zonder einde' waarin we ons allemaal bevinden. Iedereen wil de beste, sterkste, slimste, snelste… zijn. Maar zo raken we niet verder!

Wat onze maatschappij nodig heeft zijn mensen die niet altijd aan zichzelf denken, maar in deze 'race' voor zichzelf een stapje terug willen nemen ( omdat ze het toch meer dan goed genoeg hebben) en zich willen in zetten om iemand met minder kansen en mogelijkheden een duwtje in de rug te geven.

Met dit doel voor ogen proberen we dan ook zoveel mogelijk personen achter ons te krijgen.
Hopelijk wil u zich ook inzetten voor een betere en vooral meer gelijke samenleving!

tho.jpg

't Beste!
Thomas

''Een Vlaamse game-industrie? Het lijkt een contradictie maar ze bestaat. In Vlaanderen werden in 2006 voor 150 miljoen euro aan games verkocht. Met de consoleverkoop erbij gaat het over een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro."
klik hier voor de volledige publicatie

Referentie:
Wydooghe, B. (2008) Game on! We krijgen er niet genoeg van. viWTA, Dossier 14, 3-30. Geraadpleegd via http://www.cjsm.vlaanderen.be/e-cultuur/downloads/dossier_jongeren_en_gaming_viwta.pdf