Emma De Clerck

Hartelijk welkom,

261931_444618695581827_920257991_n.jpg

Leuk dat je eens een bezoekje komt brengen!

Ik heet Emma De Clerck, ben afkomstig van Torhout en ik studeer ook aan het Katho Ipsoc te Kortrijk.
Mijn tweelingsbroer, Thomas, zit ook in deze projectgroep. Dat is misschien wel een interessant weetje. Als sport doe ik aan tennis en muurklimmen en in mijn vrije tijd frisbee ik ook zeer graag.
Ik hou van de natuur en van buiten zijn, dat is voor mij het belangrijkste wat er is. Ik probeer mij ook zoveel mogelijk in te zetten voor onze natuur en de planeet in het algemeen, zodat hij nog langer dan een eindje meegaat.
Ook kan ik absoluut niet zonder veel sociaal contact, ik heb echt mensen rond me nodig en doe zelf niets liever dan praten met mensen en er zijn voor ze als ze het moeilijk hebben.
Verder is muziek ook heel belangrijk voor mij, ik luister het liefste naar reggae, dub, wereldmuziek in het algemeen en wat goede ouwe rock zo nu en dan. Ik ga ook graag uit, samen met mijn vrienden, naar kleine feestjes met toffe mensen. Ook 'chillen' met hen in het park of thuis is een grote bezigheid van mij.

Ik sta ten volle achter dit project en wil zoveel mogelijk mensen proberen te engageren, voor dezelfde reden als waarom ik deze studierichting gekozen ben.
Omdat ik niet enkel sociaal ben, maar ook heel sociaalvoelend en medelevend.
Ik zou heel graag een sociale verandering in onze huidige samenleving willen brengen met onze generatie. Samenlevingsproblemen zoals armoede, ongelijkheid, racisme en discriminatie worden almaar groter.
Ik streef naar gelijke kansen en rechtvaardigheid voor iedereen. Van eigenbelang wordt je niet gelukkig, misschien wel als je voldoening haalt uit het geluk dat je anderen kan geven.
Ik ben ook bezig met ecologie en draagkracht, en ben geĂ¯nteresseerd in de werking van sociale systemen en van het menselijk gedrag.

Een goede realisatie van dit project zou een mooi begin zijn van mijn dromen.

Dankuwel voor het lezen.

Een Vlaamse game-industrie? Het lijkt een contradictie
maar ze bestaat. In Vlaanderen werden in 2006 voor
150 miljoen euro aan games verkocht. M et de consoleverkoop
erbij gaat het over een jaaromzet van meer dan
200 miljoen euro.

Referentie:
CJSM. (2008). Dossier jongeren en gaming. Geraadpleegd op 16 januari 2013, op http://www.cjsm.vlaanderen.be/e-cultuur/downloads/dossier_jongeren_en_gaming_viwta.pdf

Klik hier voor de volledige publicatie